BikeRadar i Cycling Plus podsumowały swoje najlepsze typy rowerów szosowych na rok 2024 i poddały je testowi w ramach 16. dorocznej nagrody Bike of the Year. Spośród wszystkich modeli, na których jeździli, Defy Advanced Pro okazał się wyraźnym zwycięzcą, zdobywając doskonały wynik 5/5 w Cycling Plus i zdobył zarówno tytuł Roweru Endurance Roku, jak i Roweru Szosowego Roku. Ogólne zwycięstwo było piąte dla Giant, który na przestrzeni lat przewodził wszystkim innym markom.
Warren Rossiter, jeden ze starszych redaktorów technicznych BikeRadar, wyjaśnił , że model Defy Advanced Pro 2 został wybrany spośród 24 kandydatów w kategorii rowery szosowe i pięciu w kategorii rowery endurance, ponieważ oferuje „ czyste wrażenia z jazdy na rowerze szosowym” z niezrównanym połączeniem osiągów, wartość i komfort.
W kategorii endurance Defy Advanced Pro uzyskało lepsze wyniki niż Canyon Endurace CF SLX 8 Di2, Cinelli Pressure ADR 105di2, Lauf Utald Force i Specialized Roubaix Comp. Każdy rower przeszedł początkowo dwugodzinną jazdę próbną, a następnie został przetestowany na zróżnicowanej trasie o długości 132 km w różnych warunkach.
Kryteria Rossitera obejmowały ocenę właściwości jezdnych, wyposażenia rowerów, ich wartości i ostatecznie przyjemności z jazdy na nich. Ostatecznie Defy Advanced Pro okazał się wyraźnym zwycięzcą.
Kilka elementów konstrukcyjnych wpływa na wyjątkową jakość jazdy Defy Advanced Pro, w tym sztyca D-Fuse , która jest karbonową konstrukcją o przekroju w kształcie litery D, który zapewnia tłumi nierówności na drodze bez zwiększania masy, oraz lekka kierownica Contact D-Fuse, która posiada tę samą konstrukcję zasady i korzyści w obszarze kokpitu.
Rezultatem jest stabilna i wygodna jazda, która działa na równi z rowerami przeznaczonymi do startu w wyścigach. Każdy model Defy wyposażony w duże opony 32 mm, które zapewniają wydajność, przyczepność i kontrolę w każdych warunkach.
W swojej pięciogwiazdkowej recenzji Rossiter napisał, że geometria ramy Defy „trafia w idealny punkt pomiędzy rowerami endurance i wyścigowymi dzięki kątowi główki ramy wynoszącemu 72,5 stopnia i kątowi rury podsiodłowej wynoszącej 73 stopnie”.
„Od punktu do punktu, w zróżnicowanym terenie, Defy najnowszej generacji jest tak szybki, jak to tylko możliwe” – kontynuował Rossiter . „Prowadzi się tak szybko, jak rower wyścigowy, ale zapewnia stabilność i tłumienie nierówności. Przekłada się to na pewność jazdy, a co za tym idzie, rzeczywistą prędkość. Jako rower endurance skupiający się na długodystansowej jeździe po szosie jest niemal bezkonkurencyjny”.
Podsumowując wielokrotnie nagradzane możliwości Defy Advanced Pro, Rossiter napisał: „Ten lekki i szybki rower jest liderem w swojej klasie i przewyższa znacznie droższych rywali. Jeśli szukasz kolejnego długodystansowego roweru szosowego, nie znam lepszego miejsca na rozpoczęcie (i zakończenie) poszukiwań”.
Aby uzyskać więcej informacji, w tym wszystkie szczegóły techniczne dotyczące Defy Advanced Pro, kliknij tutaj .
Aby przeczytać pełną recenzję, odwiedź stronę BikeRadar .